De pe Moldoveanu la dat cu var

M-am întors din concediu cumva sălbăticit (cu o faţă bărboasă de nu mă recunoşteam în oglindă) şi fără nici un chef de scris – trebuie să dau cu var prin toată casa. Înainte de a pleca mi-am scos geamurile  şi le-am înlocuit cu termopane. Asta înseamnă şi dărîmare de pereţi, care automat presupune şi văruit. Bănuiam că iarna n-o să mai fie atît de frig şi, în special, că n-o să mă mai înnebunească zgomotul de-afară. Ei, canci, nu s-a inventat încă termopanul care să oprească zgomotul străzilor din Ro. Văd eu la iarnă cum e şi cu frigul.

Îl  aştept pe un prieten cu care să mă duc să cumpăr cele o sută cinzeci de mii de chestii necesare zugrăvelii (de o sută cinzeci de mii de ori mai multe şi mai scumpe decît atunci cînd mi-am făcut naiv calculele – cît poate costa un simplu văruit?!) şi hai să pun aici vreo două poze care să zică (că eu n-am chef) despre ce-a mai fost după ce-am plecat din Deltă.

În munţii Iezer-Păpuşa. Cam dezamăgitori. În ciuda înălţimii de peste 2400 de metri, sînt molcomi, fără vreo provocare aparte, mai mult buni pentru pensionari şi să-ţi scoţi sugarul, în cărucior, la aer curat (eventual, înarmat cu o bîtă în mînă cu care să te aperi de cîinii ciobăneşti).

Una dintre cele trei cabane (Bătrîna) a fost luată de ape…

cabbatrina

…aşa că încăpăţînaţii care se cazează totuşi aici lasă mesaje de genul:

batrina2

…după trei ceasuri de mers printr-o pădure deasă, găseşti totuşi nişte peisaje care să merite…

Lacul Iezer:

laculiezer

Vîrful Iezer:

virfuliezer

Una peste alta, am petrecut patru zile plăcute la Iezer (amuzante chiar; spre exemplu, în campingul de la poalele muntelui era unul care venise în concediu cu tirul), dar eu unul nu doresc să mai vizitez zona decît după ce ies la pensie.

Adevăraţii munţi i-am găsit tot în Făgăraş, pe creasta opusă celei pe care am fost acum vreo lună (spre Negoiu), respectiv spre Moldoveanu.

Transfăgărăşanul:

transcirtisoara

Şaua Caprei:

sauacaprei

Lacul Capra:

laculcapra2

Vîrful Vînătoarea lui Buteanu (2507 m)

vinatoarealuibuteanu

vinatoarealuibuteranuvirf

Şaua Podragu:

sprepodragu1

sprepodragu2

O droaie de oi alpiniste:

odroaiedeoi

Fereastra Zmeilor:

fereastrazmeilor

La Doi Paşi de Moarte (aşa se cheamă locul din cauza unor trecători expuse spre prăpastie, în care trebuie să te ţii de lanţuri; nu-i vreo figură de stil de-a mea):

ladoipasidemoarte

inapoisprebilea2

inapoisprebilea4

5 gânduri despre „De pe Moldoveanu la dat cu var

1. Pingback: Twitter Trackbacks for De pe Moldoveanu la dat cu var « Florin Lăzărescu [florinlazarescu.wordpress.com] on Topsy.com

2. Pingback: Artistu zice… » Fagarasii intr-o mie de feluri in Jurnal de Romania!