36 de gânduri despre „Aki Kaurismäki – Dogs Have No Hell

  1. Ce să zic, acu’ te dai mare ‘telectual. Ăsta-i din filmele alea la care trebe să apară regizorul sau scenaristul şi să spună, uite, dom’le, despre asta e vorba, asta am vrut să spun, şi toată lumea cade în cur de admiraţie, mamă, ce mişto. Pun pariu că mai întâi ai citit vreun comentar pe undeva şi apoi ai văzut filmul.

  2. eu am zis doar că-i un film care mi-a plăcut, nu un film care trebuie să-ţi placă. În rest, glumeam. Şi dacă mă mai faci snob pe blogul meu, fără argumente, pot zice şi io, dar cu argumente. Plus că-ţi blochez ip-ul, ca să te oftici pe lîngă blog.

  3. nici eu nu am inteles mai nimic , daca tot l-ai afisat puteai sa faci ceva in privinta traducerii, ca nu toti stim la perfectie engleza

  4. ducesa: cu traducerea n-am ce face. Pe blogul meu e doar un link către alt site. N-am filmul, să-i bag subtitrări în româneşte. Din păcate, astea-s condiţiile la cinema-lăzărescu, filme dubioase la care nu se vede scrisu’. O să încerc să nu se mai repete cînd mai dau film.

  5. mi-a plăcut. merci pentru link.
    nu e mare lucru de tradus. lumea vorbeste putin si eficace.
    de ce oare nu s-a cuplat cu doamna in rosu care fuma in restaurant?
    a, inca ceva, cu trenul asta am calatorit si eu.

  6. Si daca intra cu ip „ascuns” ? Bine, intrebarea asta-i numa’-asa, de-amoru’ artei si de bucuria hacker-ului.

  7. draga florin, ma dau batut, asemenea Fratelui, spunind nu neaparat ca n-am inteles nimic din film, ci ca mi se pare cam banal ca mesaj, ca tehnica, ma rog, din toate punctele de vedere. asa ca ma simt de-a dreptul umilit ca n-am priceput adincimea filmului. si-mi exprim si eu intrebarea: ce te-a dat pe spate? ca mi-ai mai vorbit si-n particular despre filmul asta.
    sint sigur ca e un tip de film care poate crea fani. da’ eu sint tare departe de asemenea abordare – e singurul lucru pe care-l pot folosi in apararea mea. abia astept sa vorbim insa fata-n fata despre filmul asta. c-atunci ne putem certa safe, ca de obicei 🙂

  8. teo: mă tem că oriunde am purta discuţia tot la acelaşi rezultat am ajunge. Eu plec de la ideea că mi-a plăcut foarte mult şi că-i printre cele mai mişto scurtmetraje pe care le-am văzut, tu de la aceea că-i un film subţire pe care probabil l-ai face mai bine ori nu l-ai face deloc. Din modul în care ne-am poziţionat mi se pare clar că nici unul dintre noi nu vrea şi nici nu poate să renunţe la ideea de la care a plecat. Va fi doar o încrucişare inutilă de săbii.

    Cum părerea ta e susţinută de majoritate, sînt gata şi trebuie să accept că nu mă pricep deloc la film (de snobism, cum pare să insinuezi şi tu, nu cred că poate fi vorba: nu-i un filmuleţ care să fi făcut vogă nici printre cinefili, nici printre cineaşti).

  9. Bună ziua Gică sînt. Mie mia plăcut filmu da după cam zece minunte sa oprit filmu cand mergea oameni ăia cu trenu. Deci ce vreau să ntreb: deci ce sa întîmplat mai departe?

  10. @Gica

    Imi pare rau domnu Gica, dar nu pricepi nimic. Degeaba imi porti numele. Adevarul e ca lu filmul asta domnu Florin i-a postat pe sait numa genericu. Adica abia dupa ce se incheie chestia aia cu apa care luceste frumos sub soare de la inceput si de la sfirsit incepe filmu propriu-zis. Si in el nu-i vorba de tren, ca l-am vazut. E cu bataie si cu unu Brus Li care sare ca-n Carate Chid si se bate cu turcii aia din Siberia si-l taie pe unu de la git in jos ca pe-o gaina beata. Si dupa aia Brus Li e ranit semimortal ca vine Cichi Cean care e soldat sovietic decorat de Lenin si-i taie, te rog sa ma scuzi matele, un fir de par lu Carate Chid adica Brus Li care isi pierde puterea ca judecatoru Samson cind ii taie paru femeia aia dupa care s-a facut un cintec cu Uai, Uai, Uai, Dilaila. Si vin comunistii si tzac-pac moare si Brus Li si Cichi Cean si Dilaila si Samson. A, si mai sint niste femei toate in rosu care a venit din filmu ala a lu Stivan Spilber care se chema lista lu sindlar cind fetita aia imbracata in rosu a murit, dar aici arata cum ea s-a facut totusi mare, ca n-a murit de-adevaratelea ca era actrita, da a ramas asa obsedata de culoarea rosie si numa in rosu se imbraca acum cind e mare, in onoarea lu Stivan Spilber. Despre asta e filmu asta si tu nu te-ai prins, da era numa genericu!

  11. @Gica

    Imi pare rau domnu Gica, dar nu pricepi nimic. Degeaba imi porti numele. Adevarul e ca lu filmul asta domnu Florin i-a postat pe sait numa genericu. Adica abia dupa ce se incheie chestia aia cu apa care luceste frumos sub soare de la inceput si de la sfirsit incepe filmu propriu-zis. Si in el nu-i vorba de tren, ca l-am vazut. E cu bataie si cu unu Brus Li care sare ca-n Carate Chid si se bate cu turcii aia din Siberia si-l taie pe unu de la git in jos ca pe-o gaina beata. Si dupa aia Brus Li e ranit semimortal ca vine Cichi Cean care e soldat sovietic decorat de Lenin si-i taie, te rog sa ma scuzi matele, un fir de par lu Carate Chid adica Brus Li care isi pierde puterea ca judecatoru Samson cind ii taie paru femeia aia dupa care s-a facut un cintec cu Uai, Uai, Uai, Dilaila. Si vin comunistii si tzac-pac moare si Brus Li si Cichi Cean si Dilaila si Samson. A, si mai sint niste femei toate in rosu care a venit din filmu ala a lu Stivan Spilber care se chema lista lu sindlar cind fetita aia imbracata in rosu a murit, dar aici arata cum ea s-a facut totusi mare, ca n-a murit de-adevaratelea ca era actrita, da a ramas asa obsedata de culoarea rosie si numa in rosu se imbraca acum cind e mare, in onoarea lu Stivan Spilber. Despre asta e filmu asta si de aia tu nu te-ai prins, da era numa genericu!

  12. Florin: nu stiu de ce te strofoci asa, pe bune. Eu mi-am exprimat o parere despre film, cred ca d-asta l-ai pus aici, pe blog, nu? Sau vii si-mi spui si tu chestia aia „clasica” din care trebuie sa se inteleaga ca numai cei care au jucat fotbal trebuie sa scrie despre fotbal, numai cei care au facut politica au voie sa comenteze politica… Pentru ca altfel nu inteleg afirmatia ta: „…un film subţire pe care probabil l-ai face mai bine ori nu l-ai face deloc”. Nu, nu l-as face, nu ma pricep la asa ceva. Eu doar mi-am spus parerea.

  13. Aaaaa…. Că doar mama o zis că Gică mamă cre’că tocmai se termina filmu şi o pus aici numa sfîrşitu. Mie îm-i place filme cu Brus Uilis când se bate iel şi moare toţi da iel nu moare.
    În seara asta ieu am văzut un filmuleţ şi mam rîs şi vă pun aicişa lincu dar crecă laţ-i văzut.

  14. teo: nu mă strofoc, discut. Normal că l-am pus pentru păreri. Şi bune, şi rele. Dar la fel de normal mi se pare să nu-mi cadă bine o întrebare gen „cum poate să-ţi placă o prostie ca asta?”. Adică, ok, nu-ţi place filmul de-asta şi de asta, înţeleg, nu acuz, nu judec, iau în calcul, dar lasă-mi loc şi mie să-mi placă sincer filmuleţul, fără insinuări că aş face parte din nu-ş ce categorie de fani, de care tu eşti tare departe, a se citi superior.

    În fine, în realitate cred că se-ntîmplă veşnica chestie apărută atunci cînd discuţi aprins printr-un text scris: nu se vede faţa omului şi eşti tentat să-ţi imaginezi că celălalt are mai multe cute de încrîncenare decît e cazul. Eu îs relaxat, cum cred că eşti şi tu. N-am smile-uri, nu ştiu cum se le pun, c-aş băga.

  15. bre, lazarescule!

    1. eu am intrebat cu o curiozitate de-a dreptul nevinovata: ce anume te-a dat pe spate? adica eram curios care ti se par tie punctele tari! si spuneam sincer ca poate n-am priceput eu cum se cuvine. plus ca-mi aminteam vag o discutie cu tine in care tu-mi laudai scurtmetrajul si faceai o observatie care stiu ca mi-a placut la vremea aia, dar nu-mi mai amintesc acum despre ce era vorba. iar acu, vazindu-l, mie, e adevarat, nu mi s-a parut mare bai cu filmul asta. dar:
    2. cind ziceam ca e un film care poate crea fani, era un fel de-a spune ca merita vazut, numai ca pe mine nu ma da pe spate. iar:
    3. cind ziceam ca eu sint departe, nu voiam sa se-nteleaga c-as fi mai superior decit superiorul, ci, simplu, ca n-are nimic a face filmul asta cu propriile-mi gusturi pe teme asemanatoare.

    deci de trei ori interpretarile tale m-au surprins. si de trei ori incerc sa te lamuresc. iar daca nu te lamuresc, las’ ca-ti trece, ce sa-ti fac…

  16. Domnu Gica, nu mai vorbesc cu matale. Ca eu iti esplic ca intre intelectuali iar matale zici de mama si de bejan, mama lui de bejan, ca cum ar fi adica ca filmu asta dat de domnu Florin adica numai finalu ar fi. Dar eu cind iti spun ca-i numa genericu la genericu de inceput ma refer. Si bai domnu Gica, unu e Brus Li si altu e Brus Uilis, care-i var doar cu Brus Li, ca Brus Li nu salveaza lumea ca Brus Uilis, Brus Li doar da cu carata-n cap si te lesina mai rau decit il lesina Omu Paianjen pe caracatita aia de om jumate om jumate om de fier. Si nici Superman nu-i asa tare ca Brus Li ca Superman nu stie sa dea cu carata, numa Brus Li stie si Carate Chid cind face dansu cocorului.
    Si Brus Uilis a lu matale e altfel cumsecade numa ca a chelit si acuma-i chel.

  17. Domnu Lazarescu, da de ce te superi matale, domnu Lazarescu, pe domnu asta, Teo? Nu vezi ca nu pricepe nimic? Lasa-l, domnu Lazarescu, daca nu stie sa aprecieze nimica ce sa-i faci? Eu odata cind eram mic tot asa nu pricepeam nimica cind vedeam vreun film cu Alandelon, ca aveam numa 5 ani, si venea taica-miu si-mi spunea: Aha, nu pricepi nimic? Gata, te-am ras de la portia de tigari pe ziua de azi. Si harsht imi taia portia de tigari si in loc de trei pachete de Marasesti pe zi n-aveam voie sa fumez decit doua.
    De asta eu ii compatimesc pe astia care nu intelege nimic si zic lasa-l, domnu Lazarescu, pe domnul ala Teo in pace, ca sa fie el sanatos ca poate cine stie daca nu apare de dupa un coltz taica-su si-i spune: Aha, nu pricepi nimic din Achi Caurismachi asta? Si harsht il taie de la portia de tigari! Poate-i si el batut de soarta ca mine cind eram copil si il mai bati si matale acuma, domnu Lazarescu?

  18. @ Alt Gică
    Bună ziua Gică sînt. Eu ce vroiam, să vă ntreb. Mai întâi a zis mama dacă nu sînte-ţi neam cu noi că, vă chiamă tot Gică şi noi avem un, verişor la Glodeni de pe mama, adică tata lui e frate cu mama şi stă mai încolo de Vacă. Deci sînteţi neamuri cu noi?

    Deci ce vreau să vă mai zic. Că ăia care ie neamuri între ei Brus Li ăla şi Brus Uilis nu e doar ei neamuri, că ie patru fraţi. Mai ie Brus Springstăn şi Brus Dichinsăn, da ăştia cîntă, e cuminţi, nu se bate ca nebunii ăia doi.

  19. @Gică (văruţu meu)
    Ce ma bucur că ne-am găsit! D-apăi fix din Glodeni sînt neam cu lelea Sidonia din Glodenii Gîndului! Apăi mă Gicuţă mă de ce nu spui aşa şi ne certăm noi ca chiorii pe saitu ăsta! Că nu sîntem doară chior numa după cum ştii bunicu Zugravu a lu Sarmale era şi cînd venea cu bastonu ala a lui numa pe jumate alb şi cealaltă jumătate negru şi ne trăgea la toţi cîte una la scuze cur zburam de ne durea scuze curu şapte zile.
    Măă Gicuţă măăă ce mă bucur că ne-am recunoscut! Zi-i dară lu mama ta că mie-mi place încă tare chiftelele cum numa ea ştia să facă din alea de mîncam pînă scuze boram totu şi pe urmă cînd ne săturam trăjeam după păsări din alea care le zice hulubi made in Glodeni cu chiftele.
    Îţi mai aminteşti tu Gicuţă cum ne jucam noi în copilărie deavaţiascunsa pe după stîlpu lu tanti Vasilica a lu Mămăligă zis şi Puricu că avea păduchi toată ziua şi prindeam gîndaci de Colorant cu paharu şi apoi îi stîrpeam ca la Hiroşima? Na, că mă apucă nostalgia – şi nu vorbesc aici de Nostalgia lu domnu Cărtărescu care-i tot un fel de scriitor cum îi omu care are saitu ăsta, adică nu cartea aia care s-a chemat Visu la început şi pe urmă Nostalgia, vorbesc de ce simt eu în inima, Gicuţă, cînd mă gîndesc la tine. Hai noroc şi ne mai întîlnim! (Numa că vezi ce faci cu gramatica Gicuţă că nu prea scrii bine nu ştiu de ce, trebuie să înveţi Gicuţă dragă dacă vrei să ai parte de carte!)

  20. teo: hai să-ţi zic, vreme de-o ţigară, ce-mi place la filmuleţ. Scurt, mi se pare că totul este încărcat de super-ironie:

    1. e-un film despre şi cu emoţii, realizat cu personaje reci, aparent incapabile de aşa ceva.

    2. dacă majoritatea scurtelor mizează de obicei pe o poantă, aici vedem într-un timp foarte scurt o întreagă poveste, arhivată subtil în banalitate. La decompresie, aceasta e chiar spectaculoasă, senzaţională, ba chiar senzaţionalistă.

    3. dinamica acţiunii. Protagonistul încearcă să rezolve în zece minute problema lui de-o viaţă: pasiunea (altă ironie).

    4. dialogurile master-class. Doar un exemplu: „Nu te-am văzut de-un car de ani”. „Te-am evitat în mod intenţionat”…

    S-a terminat ţigara.

  21. Uite, frate, ies şi eu la o ţigară cu voi să vă spun ce-am înţeles din filmul ăla. Scurt, eu NU VĂD DELOC IRONIE, darămite „super-ironie” cum spui. De la primele elemente (apa, trompeta) până la glasul roţilor de tren, la sfârşit, totul e apăsător, ca un oftat. Parabola filmului e eliberarea din arest. Ai zece minute ca să începi o altă viaţă.
    Ce mai e mişto, e faptul că fiecare scenă, deşi durează două-trei minute, are în spate o poveste pe care autorul filmului te lasă s-o ghiceşti, să ţi-o imaginezi cum vrei: arestul, afacerea etc. Faza cu barmanul spune exact asta: ehei, băieţi, ăsta se uită aşa pentru că aici e o poveste întreagă, nici nu ştiţi voi câte s-au petrecut. Aici ai dreptate, e o poveste de lung metraj „arhivată” în câteva cadre. Poate să fie o poveste senzaţională, sau mai degrabă o poveste banală. Eu cred că trebuie citită în cheia banalităţii, ăsta e tot farmecul.
    Gică avea dreptate să spună că ai postat numai sfârşitul filmului. Ai exact impresia asta: că vezi finalul unui film. Hai că am terminat şi eu ţigara.

  22. Am uitat să spun că nu reuşesc să decodific titlul. Poate mă ajuţi tu sau Teo. Dacă nu, vorbesc cu Gică.

  23. @Laza & Fratele

    Eu n-am o tigara-ntreaga, c-am inceput-o mai demult, asa ca-s aproape de filtru. Deci ma grabesc:

    1. Au nu suna atit de cliseistic, banal, vetust, penibil etc. urmatoatea idee: viata noua ca o calatorie spre necunoscut? Ca e si asta invirtita pe-acolo.
    2. Observatiile lui Florin sint, toate, f. interesante. Zic asta pe bune. Si inteleg atunci de ce i-a placut filmul. Mai putin faza cu ironia, pe aia n-o inteleg deloc. Insa e problema mea. Si totusi, interpretarile cred ca-i apartin numa lui Laza, eu nu le-am gasit in miza filmului. Cu toate astea, jos palaria daca a putut sa creeze asemenea interpretari.
    3. Am vreo 7 variante fanteziste prin care sa explic titlul filmului. Dar o sa-l las pe Gica s-o faca, sigur el are idei mai bune. Si il mai rog ceva pe Gica (sau pe Alt Gica): sa-mi explice si mie de ce toate femeile din film sint imbracate-n rosu. Asta-i marele mister.
    Gata, am terminat tigara, am inghitit si filtrul, confundindu-l cu o grisina, asa ca ma scuzati, am o treaba la toaleta.

  24. fratele: faza cu trompeta e genericul unui proiect, nu face parte din film. Proiectul se chemă „Ten Minutes Older”, făcut in onoarea lui regizorului Herz Frank (poate am sa vă plictisesc la cinema-lăzărescu şi cu scurtmetrajul lui, de la care a pornit totul), care a provocat cinşpe regizori bazaţi să realizeze cîte un scurt, avînd ca temă trecerea timpului. Proiectul e împărţit în două: The Trumpet (7 bucăţi, de unde şi trompeta din generic) şi The Cello (8 bucăţi).

    Mai vezi o dată filmuleţul, urmăreşte atent replicile şi-ai să realizezi cît de super-ironic e. Dacă era doar ironic, te prindeai din prima.

    Titlul, mărturisesc sincer, nici eu nu-l desluşesc.

  25. Care va să zică trebuie să vin eu să vă rezolv enigmele. Băi dacă nu ştiţi să înţelegeţi un film mergeţi băi la plinbare. Că poate vă trag şi-o carată. Hai băi să vă lămuresc:
    1. Titlul filmului vine de la faptu că cîinii dog german n-au treabă cu salutul ăla a lu naziştii de pretutindeni adică Hell Hitler. Şi de-asta spune autoru la filmu ăsta cînd spune că Dog-ii n-au Hell. Că adică nu se salută aşa între ei. Şi asta vrea să-nsemne următoarele: băi, păi dacă nici dogii germani nu se salută aşa între ei, apăi de ce-am vrea noi ca ăia doi care merg cu trenul spre necunoscut (cum bine zice domnu Teo) să se salute? Ei pe dracu! Iaca nu se salută, ei doar se duc aşa cu trenu. Şi cînd ea a venit la masă aţi auzit-o spunînd Hell, băi personajule principal!? Nu, nici atunci n-a salutat. De asta băi Fratele îi zice că cînii germani n-au Hell, că oamenii ăştia doi parcă ereau nişte cîni, în loc să se salute ei s-au mirosit la coadă şi ca cîinii hop cu căsătoria. Şi nu în faţa preotului ca tot omu, da ca cîinii în faţa conductorului din tren! Ce cîni, nu oameni!
    2. De ce ereau roşii femeile! De ruşine băi, de ruşine! Că le-a pus regizoru să joace în filmu ăsta cu cîni!

  26. fratele: cînd spun super-ironic, mai contez şi pe felul de a fi a lui Kaurismäki. De exemplu, are un film numit „Hamlet” (chiar de debut, dacă nu mă înşel), care a enervat mai mult decît scurtul nostru. A fost întrebat cum de s-a buricat tocmai la un aşa subiect, iar omul a spus sec, geva în genul: „M-am gîndit că dacă tot e să buşesc ceva din prima, măcar să buşesc un subiect măreţ”. Apoi mai are o fază legate de momentele lungi, după unii plicticoase, din filmele sale, în care o formaţie cîntă melodia întreagă. Aki explică ironic că e o formă de respect pentru cîntăreţi, plus că ăia trebuie şi să-şi merite banii – pe principiul nu chemi şi nu plăteşti muzicanţii degeaba. Nu-ţi mai zic aici, dar crede-mă pe cuvînt – eu văzîndu-i şi alte două lung metraje: omul e super-ironic.

  27. Bună seara Gică sînt. Vreau ca să zic lu văru Altu Gică în legătură cu cum se cheamă filmu că nu are cum să fie filmu cu câni nemţi pentru căci oameni din film nu ie nemţi ie americani. Lo văzut şi Bejan filmu şi o zis că nu ie cu nemţi şi Bejan ştie căci vara trecută iel a fost la muncă la nemţi pe diribau şi o zis că nemţii vorbeşte alfel adică mai cu „ţî” şi „şî”. O mai zis Bejan că o văzut iel când era la muncă în afară undeva odată că scria „No dogs” la o alimentară şi nu era voe cu câni deci Bejan crede că tot asta însemnează Dogs have no hell adică că nu e voe cu câni, chiar dacă ie scrise mai multe cuvinte ca să înţeleagă toţi oameni şi chiar oameni nemţi.

  28. @Gică (văruţu meu drag)

    Văruţ-văruţ, da ţi-am zis doar că trebue să mai înveţi gramatică văruţule. Că vezi, din cauza asta n-ai prins ideia! Băi Gicuţă, asta cu nemţii era o sinecdocă băi! Adică oamenii ăia da, sînt americani sau coreeni sau vetnamezi, da tot o brînză. Că nu se salută între ei şi atunci e răi ca nemţii şi ca cînii, na! Asta-i înseamnă sinecdoca!

  29. @ Al. Gică

    Bună ziua Gică sunt. Vere ieu vreau săţ-i zic să nu te mai rîzi de mine cu gramatica căci ieu am probleme de esprimare pentru căci gîndesc fuarte adînc şi nu pot esprima în cuvnte tot ce gîndesc. Dacă te enteresează ieu am făcut şcoala în Franţa trei ani, cînd am fost cu Vacă şi Bejan de am pus grese, am dat cu var şi am reparat şcoala care la iei se chema ecol etimolojic şi unde iera oamenii fuarte fuarte deştepţi. Dacă te enteresează ieu cred că egzemplu cu câni şi nemţii nu ie sinecdocă pentru căci nu ie o înlocuire ca cum ar fi parte/întreg, deci ieu cred că ie metonimie cînd zici că oameni ie cîni. Avea Bejan o vorbă, pentru căci Bejan a pus grese şi parchetul nou şi a dat cu var la Zorbona, şi iera acolo oamenii fuarte fuarte deştepţi care vorbea în toate limbile, şi zic că avea Bejan o vorbă cînd se îmbăta, zicea non pars pro toto non totum pro parte sed pars pro parte, de aia zic că nu ie sinecdocă ci metonimie.

  30. @Gicuţă, vere.

    Drept să zic aşa ca la ţară-ntre noi, ca cum ne ziceam în copilărie, m-ai obnubilat cu-ntelegenţa ta. Da să-ţi esplic popolar: e sinectocă că eu am înlocuit discursu parte/întreg cu cuvîntu neamţ care ie cumva parte a lu întregu popor german, care nu e format numa din cîni, da’ chiar şi din oameni. Adică eu am şutit jmechereşte doar o parte din întreg ca s-o folosesc ca cum ar fi sinecdocă care-i altceva decît sinagogă. Cum zicea şi-un moş al meu care era cumva francez de viţă elveţiană şi îl chema Ferdinand de Saussure şi era din Geneva, adică acolo unde s-a dus odată cu o bursă un preten de-a nostru comun, că carevasăzică una este semnul lingvistic şi alta nu e semnul. Şi dădea el un exemplu cu focu şi cu fumu da nu-mi mai amintesc acum. Na, te-am lămurit?
    Nu te supăra pe mine vere, da trebe să le cerţi chiar pe neamuri cînd nu ştie legile lingvistice, că aşa se spune în Septuaginta (4/I, editia Polirom, 2006), la partea cu Proverbele, nr. 28 cu 17a că, zice acolo cam aşa: Mustră-l pe văru tău (adică pe tine Gică!) şi el te va iubi şi va aduce podoabă sufletului tău. Să nu te supui unui neam fără de lege!
    Vezi Gicuţă că tu trebe să ştii dară legea chiar dacă e o lege lingvistică. Hai pa te pupă văru tău!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s